· 

Vakantie: een noodzaak of aangename afwisseling?

De vakantieperiode is er! Tijd voor jezelf, voor je familie. Een periode van leuke dingen doen, zoals sporten, die hobby weer eens oppakken, of een dagje erop uit. Het kan ook een noodzakelijke rustpauze zijn omdat je leven juist door het werk danig uit balans is geraakt. Of omdat de druk van het leven je nogal wat energie kost. Je slaapt slecht, raakt af en toe geïrriteerd en ontwikkelt soms zonder het te weten een burn-out. Vakantie is dus een belangrijk moment in het jaar om bij te tanken. Het is bij uitstek een moment om eens tot jezelf te komen. Om op je leven en je werk te bezinnen. Om eens te reflecteren op jouw rol, jouw verantwoordelijkheden en jouw taken.

 

Ik nodig je uit om eens stil te staan bij vragen zoals:  Werk ik om te leven, of leef ik voor het werk? Ga ik nog steeds met plezier naar mijn werk? Vind ik nog voldoende uitdaging om mijn werk leuk te houden? Heb ik nog voldoende toekomstperspectief in mijn loopbaan? Sluit mijn huidige job nog voldoende aan bij mijn talenten, mijn ambities en kwaliteiten? 

 

Neem er de tijd voor en geef je zelf recht op een eerlijk antwoord. Het kan zijn dat nu bij jou twijfel toeslaat. Gun jezelf de tijd om dit verder te onderzoeken. Dat onderzoek naar jouw loopbaan kan ook met begeleiding. Als coach van My Future Works ga ik samen met jou op zoek  naar een leukere baan zonder weg te gaan! Voor een kleine persoonlijke bijdrage (40 EUR) kan je met een loopbaancheque 4u professionele loopbaancoaching aanvragen in een loopbaancentrum, erkend door VDAB. Klik hier voor meer info over de loopbaancheque.

 

Na 5 jaar stellen wij nog steeds vast dat een grote meerderheid van de mensen verrassend opkijken dat de loopbaancheque makkelijk toegankelijk is en écht helpt in de wegwijs naar een professionele loopbaan die bij hen past. En daarbij hoef je nog helemaal niet te veranderen van werk. Dat ervaren tientallen klanten elke maand bij één van de loopbaancoaches van My Future Works. 

 

Ik wens jullie een ontspannende en inzichtelijke verlofperiode toe!